Otroški parlament je program vzgoje otrok za aktivno državljanstvo in demokracijo. Otroke spodbuja k sodelovanju v družbenem življenju in izobraževanju o človekovih in državljanskih pravicah.
Otroški parlamenti delujejo v obliki razprav, ki omogočajo sodelovanje vsem osnovnošolcem.
Kot oblike demokratičnega dialoga se izvajajo v večini osnovnih šol po Sloveniji, nadgradijo se s parlamenti na občinski in regionalni ravni in se zaključijo na nacionalnem otroškem parlamentu. Ta poteka enkrat letno, v Državnem zboru Republike Slovenije.
Tema Otroškega parlamenta v šolskem letu 2022/23 je DUŠEVNO ZDRAVJE OTROK IN MLADIH.
Z mladimi parlamentarci od 5. do 9. razreda se bomo letos pogovarjali:
- Kaj je duševno zdravje?
Kako skrbim zase in za svoje duševno zdravje?
Kako ohranjati duševno zdravje?
Kako se izogniti stresu?
Z gibanjem do zdravja.
- Vpliv okolja na moje duševno zdravje
Vpliv družine, vrstnikov, šole, medijev, spleta.
- Moji viri moči
Načini pomoči – npr. samopomoč …
Kdo vse mi ob stiskah lahko pomaga?
Kaj pričakujemo od staršev, šole, odločevalcev?
Kako ravnati, ko mi sovrstnik zaupa stisko?
Krepitev občutka za solidarnost.
- Moja samopodoba
Kako vidim sebe?
Kako delujem?
Kako pri sebi in drugih poiščem pozitivne stvari?
- Stereotipi in predsodki
Kako jih prepoznamo?
Kako jih presegamo?
- Spremembe za krepitev mojega razvoja
Kako bi lahko šola pripomogla h krepitvi duševnega zdravja? Aktivni predlogi udeležencev kot npr. ura športne vzgoje na teden več, učna ura v naravi …
Kaj potrebujem od staršev, šole, odločevalcev?
Klavdija Prosenc in Peter Tratnik
mentorja šolskega parlamenta